Ik heb onlangs behoorlijk wat kilometers vastgelegd in een paar Brooks Mach 11 cross-country raceflatten zonder punt (20+ mijl in de afgelopen week) ter voorbereiding op het schrijven van een grondige beoordeling (zeer positief - beoordeling komt binnenkort!). Ze zijn erg licht (ongeveer 7 oz elk), hebben een zeer dunne hak (hiel-tot-teen offset = 6,7 mm volgens Brooks), en hebben goed gewerkt voor mij Nike Air Max 95 Femme op asfalt, grind en paden. Hoewel ze iets smaller zijn dan Nike Air Max 270 Homme typische schoenen (dit lijkt standaard te zijn voor XC-flats), loopt de mijne op maat. Ik merkte vannacht net dat zowel de heren- als de damesversie van de Mach 11 te koop zijn bij Running Warehouse voor $ 44,88, waarschijnlijk omdat deze op het punt staat te worden vervangen door de nieuwe Mach 12. Als u 10% verliest met behulp van de kortingscode die wordt aangeboden via de onderstaande links, komt dat uit op slechts ongeveer $ 40 (verzending is altijd gratis vanuit Running Warehouse). Geen slechte prijs gezien wat sommige fabrikanten tegenwoordig in rekening brengen voor hun 'minimalistische' schoenen! Terra Plana, opgericht door Galahad Clark van de schoenenfamilie van Clark, is een bedrijf dat er trots op is ethische en milieuvriendelijke schoenen te maken. De EVO, wat www.goulvenbazire.fr Terra Plana's uitstap is naar de hardloopmarkt, beschikt Nike Air Max 2017 Mens over hun Vivo Barefoot TM -technologie. Volgens Terra Plana is een revolutionair, back-to-basics-ontwerp gebaseerd op het eenvoudige principe dat blote voeten de gezondste manier zijn voor jou en je voeten om te zijn. Een ultradunne lekbestendige zool zorgt ervoor dat je voeten als miljoenen jaren evolutionair ontwerp bedoeld zijn - op blote voeten! De Evo is ontworpen als de beste blote voeten hardloopschoen die we kunnen maken. TPU-kooi op ademend gaas, slanke anatomische leest met uitgewelfde boog voor maximale respons op blote voeten, lichtgewicht microvezelversterkingen, multi-dichtheid voetbed voor ultieme overgang en dichtheidopties op verschillende terreinen. De Evo is als op blote voeten rennen. Dus, zal ik me haasten om een ??paar Terra Plana EVO's te kopen om Nike Air Max Classic BW Dam mezelf uit te proberen? Nou, deze schoenen krijgen een Nike Air Max 95 Donne aantal goede recensies van minimalistisch lopende bloggers wiens meningen ik enorm respecteer, dus ze lijken veel potentieel te hebben. Het feit dat ze meer op gewone schoenen lijken, heeft ook een zekere aantrekkingskracht in vergelijking met mijn Vibram Fivefingers KSO's, die ik de neiging heb om niet veel te dragen als ik niet ren. Het huidige prijskaartje van $ 160,00 voor een paar EVO's is echter bijna het dubbele van wat ik voor mijn KSO's heb betaald, en is een grote belemmering voor mij bereid te zijn deze schoenen te kopen. Verschillende van de hierboven genoemde recensenten suggereren dat ze zeer goed gemaakt zijn en de prijs waard zijn als je een ideale minimalistische schoen wilt, maar het is te veel voor mij om dit te rechtvaardigen (mijn portemonnee lijdt aan de Nike Air Max 90 Mujer Negras komst van een pasgeboren baby een huisvernieuwing!). www.aquarillon.fr Ik geef ze graag een testrun, maar totdat die prijs omlaag is, moet ik het aan anderen overlaten om over hun prestaties te rapporteren. Als je ge?nteresseerd bent in de aanschaf van de Terra Plana EVO, zijn ze blijkbaar mooi moeilijk te vinden op dit moment. Ze zijn beschikbaar op Amazon.com (zie link hierboven en links), ze worden eind mei vermeld als verzending op Eastbay.com (en je kunt op de banner hieronder klikken om gratis verzending te krijgen), dus je kunt het daar proberen, of bekijk de EVO in de online winkel van Terra Plana. Een paar maanden geleden las ik in een discussie op het Runner's World Barefoot Running Forum over een paar waterschoenen genaamd de Nike Sneakerboat. Ik heb waterschoenen / aquasokken vaak als een goedkope vorm van minimalistische hardloopschoen Nike Air Max Classic BW Damen gezien (en een minimalistische schoen zou per Nike Air VaporMax Dames definitie goedkoop moeten zijn als het minder is - helaas lijkt het tegenovergestelde vaker het geval te zijn !!!) , maar het kan moeilijk zijn om een ??paar te vinden dat esthetisch aantrekkelijk is (als je dat soort dingen belangrijk vindt), of die veters hebben die omhoog kunnen worden geknoopt. De Nike Sneakerboat leek aan beide criteria te voldoen, maar helaas gaven posters op die draad aan dat de schoen leek te zijn stopgezet.