Forsknings- och utbildningsinsatser fr?n platser, m?nniskor och organisationer som University of Virginia SPEED Clinic, Dr. Daniel Lieberman fr?n Harvard University och Chi Running ?r tillsammans s? att l?pare och vandrare kan titta p? gamla begrepp relaterade till form och skor. ?nnu viktigare ?r att innovativa skoproducenter som Newton Running, Terra Plana Vivo Barefoot, Vibram, Kigo och nykomlingar Altra och STEM nu producerar fotv?nliga Nike Air Max 95 Mens skor som m?nniskor kan anv?nda Adidas NMD Mujer f?r att effektivt till?mpa nya koncept i egna sj?lvf?rs?k. Det ?r sv?rt att hitta en enda av de nu tusentals l?pare och vandrare som har gjort korrekta f?r?ndringar i g?ngen och kompletterat detta med skodon av f?rh?jda h?l / r?relse kontrollfunktioner, som vill ?terv?nda till den gamla v?gen f?r h?lkrasch kuddar och ineffektiva g?ngarter. Samtidigt har n?stan varje l?pskof?retag produkter i utveckling som st?der naturlig l?pning, och vi b?rjar se de allra f?rsta stegen av m?nga av dem fr?n tunga kuddar och upph?jda klackar. ?terigen, men de flesta av dessa nya skor tillverkas enbart f?r vuxna. Utanf?r n?gra f? markerade varum?rken, med Terra Plana Vivo Kids som modell (se bilden av TP Pally till v?nster) finns det en tomhet i utvecklingen av korrekt ungdomsskor, d?r naturfotfunktion och utveckling www.goulvenbazire.fr kanske ?r mest kritiska. Tyv?rr Nike Air Max 95 Femme> misslyckas den medicinska anl?ggningen ofta inte med vad som f?r m?nga verkar s? uppenbart - ett barns fot ?r b?st n?r det st?r st?rst. Till exempel, utan n?gra bevis, gjorde presidenten f?r den amerikanska akademin f?r podiatrisk idrottsmedicin (AAPSM) David Davidson den h?r kommentaren n?r han fr?gades om barnskor genom Running Times Magazine "Kids b?r inte k?ra i minimalistiskt skodon alls och som i andra skor, ska ha p? sig l?parskor med bra r?relsekontroll, d?mpning osv ... "Jag tror det motsatta. Jag k?nner att barn ska springa barfota s? mycket som m?jligt, och n?r de beh?ver en sko borde de b?ra en som g?r det m?jligt f?r den unga foten att utveckla sin naturliga styrka, st?d och funktion. F?r?ldrar b?r t?nka tv? g?nger innan de lyssnar p? meddelandet att deras barn Nike Air Max 270 Femme beh?ver "robusta" eller Adidas Superstar Womens "st?djande" skor. Som Dr. Lieberman Nike Air Max 270 Femme visade s? bra i sitt landm?rkepapper i Nature (26 januari 2010) kan skodon ha stor inverkan p? naturlig g?ng. Jag tycker att det ?r mycket ovanligt och det finns inga st?ddokument till APMA (American Podiatric Medical Association) f?r?lder flyer som s?ger att f?r?ldrar ska "V?lj en sko som ?r stel i mitten. Skor din sko? Din sko ska aldrig vrida i mitten. "Nyfikenhet, precis under det stycket och skrivet i finstil, finns det detta exakta uttalande:" Steg tre g?ller inte f?r sm?barnsskor. F?r sm?barn b?r skor vara s? flexibla som m?jligt. "Jag ?r kvar och undrar" S? d? blir ett barn ett barn och vi binder sina f?tter? "Som f?r?lder och l?kare tror jag att APMA-f?rklaringarna kan orsaka skada i ett utvecklande barns fot. En fot bygger sitt eget inneboende st?d genom kommunikation Nike Air Max Classic BW Mujer med marken, byggnadsstyrkan Nike Air Max 2017 Donne och stabiliteten genom proprioception och till?ter att normala kraftbelastningar till?mpas p? de omr?den som naturen avser. Om du ?ndrar n?got fr?n det som ?r normalt hos ett utvecklande barn, forts?tter du p? egen risk. Till exempel, n?r jag var barn f?reslog APMA att det var en behandling f?r ineing (f?tter som vrider in?t ist?llet f?r att peka rakt fram) - lyckligtvis har denna praxis blivit bannad. Resultaten var extremt tibial rotation och f?r mig slutar jag att beh?va patell?ra senajusteringar vid 13 ?rs ?lder p? grund av helt felaktiga tibia och patellaer (kn?skalar). Jag saknade en stor del av mina gymnasiala skolor p? grund av detta. En f?r?lder kommer n?stan g?r alltid vad experterna s?ger ?r b?st f?r sina barn, och APMA-deklarationen som n?mns ovan ?r en som jag skulle utmana. Har jag Nike Roshe Run Damen studier f?r detta .... Tyv?rr, Nike Air Max 90 Femme inte bra. Konceptuella och evolution?ra bevis ?r det b?sta vi har h?r. F?r ett exempel ser vi m?nga gymnasister med hallux valgus - "stora t?rar pekade in". Hallux valgus orsakas generellt av sv?ra skor med spetsig toebox. Dessutom kan de flesta l?pare, b?de unga och gamla, inte stabilisera sig och balansera p? en fot. F?r att fungera korrekt m?ste du kunna g?ra detta.