vVoor mij is mijn werkelijke periode niet wanneer ik problemen heb. Afgezien van het uitzoeken van vrouwelijke hygi?ne op het pad en mogelijk wat krampen, doe ik het op dat moment redelijk goed. Mijn zware dagen zijn echter de laatste twee dagen van PMS en die eerste dag of zo van spotten. In theorie zou ik racen tijdens die dagen van mijn cyclus gewoon kunnen vermijden, maar dat zou aannemen dat mijn cyclus consistent is. Voor de meeste races is Adidas Zx Flux Uomo registratie ruim van tevoren vereist, en als mijn cyclus verschuift, heb ik de mogelijkheid om de race te be?indigen of ondanks de extra uitdagingen te rennen.
Hoewel mijn symptomen en hun ernst kunnen vari?ren, is dit wat ik meestal ervaar in die dagen voorafgaand aan mijn menstruatie:
Algemene vermoeidheid, traagheid en een gevoel van mentaal en fysiek 'uit' te zijn. Hydratatieproblemen die het gevolg lijken te zijn van absorptieproblemen. Vloeistoffen klotsen in mijn buik of ik plas ze er recht uit. Dit kwam op het punt bij Black Canyon dat mijn urine het grootste deel van de tweede helft van de race op Coca Cola leek. Kortademigheid / zwaardere ademhaling dan normaal bij vergelijkbare inspanningsniveaus. Mentale negativiteit. Nogmaals, dit kan deze fysieke symptomen verergeren. Het kan het ook moeilijker maken om met dingen om te gaan die tijdens de race fout gaan, en leidt Nike Air Max 97 Damen vaak tot een neerwaartse spiraal. Ik voel me waardeloos, ik vertel mezelf een negatief verhaal hierover, ik voel me waardelozer, etc. Mijn spieren, en met name mijn quads, gaan veel sneller achteruit dan normaal. Ik heb geleerd dat veranderingen in de luteale fase (die dagen voor je menstruatie) spierkatabolisme kunnen verhogen. Hunkeren naar minder dan ideaal voedsel. Ik ben hier niet om 'junkfood' te belasteren, maar voor mij is het geen ideale brandstof de dag ervoor of van een groot evenement. Ik voel me nog waardelozer, fysiek en mentaal. Hoewel ik de code niet 100% heb gekraakt, heb ik een aantal dingen gevonden die helpen bij deze problemen. Op niet-racedagen verminder ik mijn inspanningen gewoon. Ik heb gemerkt dat uitgaan voor een gemakkelijke run me meestal meer oplevert dan thuis in een dekengrot te blijven zoals ik denk dat ik dat wil. En soms begin ik me na een kilometer of zo beter te voelen, zodat ik uiteindelijk Adidas Zx 750 Hombre een goede run krijg. Als het een race is en ik probeer mijn prestaties te maximaliseren, volgen hier enkele handige tips:
Ik neem magnesium, zink en Omgea 3 in de week voorafgaand aan mijn menstruatie. Dit is iets dat ik van Roar heb geleerd en het helpt echt. Ik neem het vlak voor het slapengaan en voel me de volgende ochtend niet zo suf. Over bed gesproken, ik zorg ervoor dat ik voldoende Nike Air Pegasus 83 Homme slaap krijg. Ik heb gemerkt dat dit vlak voor mijn menstruatie nog belangrijker is dan op enig ander moment van de maand. Soms veroorzaken mijn hormonale veranderingen ook slaapverstoringen (geluk me) en ik heb gemerkt dat wat kruidenthee of CBD-druppels voor het slapengaan dit kunnen helpen verzachten. Ik drink bieten voor trainingen en races. Bieten bevatten NO2, wat het vermogen van uw lichaam om zuurstof te gebruiken verbetert. Ik gebruik de Beet Elite-drankmix omdat het eten van veel bieten niet altijd goed bij mijn maag past. Hydratatie is altijd belangrijk in races, maar ik moet me er meer op concentreren als ik op dit punt in mijn cyclus ben. Ik begin de dag voor de race met het toevoegen van elektrolytmix en moet ervoor zorgen dat ik op de hoogte blijf van de hydratatie. Omdat het de neiging heeft om in mijn maag te klotsen, Nike Air Max 90 Damen vind ik vaker dat een kleinere inname het beste werkt. Voor algemene voeding denk ik dat het tijdens deze fase het belangrijkste is om te onthouden dat je lichaam goede brandstof nodig heeft. Ik weet dat ik me schuldig heb gemaakt aan het denkproces van "Ik heb net dat junkfood gegeten, ik moet calorie?n kijken, ik eet gewoon geen avondeten." Dat denken werkt averechts. Het maakt niet uit of je 'te veel calorie?n' eet, je lichaam heeft die voedingsstoffen nodig. Eet de eiwitten en groenten, je zult dankbaar zijn dat je dat gedaan hebt. Tijdens een race of zware training zal mijn maag zelfs nog meer voedsel afstoten als ik in deze fase van mijn cyclus ben. Ik vind het handig om ervoor te zorgen dat ik voor de race extra calorie?n binnenkrijgt, en net zoals hydratatie, zorg ik ervoor dat ik kleine, frequente calorie?n binnenkrijg. Een Nike Air Max 270 Dames ander item om bij te blijven is mijn mentale spel tijdens een race. Ik ben over het algemeen een positief persoon, maar mijn hormonen hebben de neiging het ergste in mij naar boven te halen. Ik bereid me hierop voor en zorg ervoor dat ik antwoorden heb op alle dingen die ik mezelf tijdens de race vertel om mezelf positief te houden. Eindelijk merk ik dat ik aandacht moet besteden aan mijn inspanningen op de racedag. Zelfs als ik er alles aan doe om negatieve gevolgen voor mijn prestaties te voorkomen, is het nog steeds mogelijk dat ik beperkter ben dan op een ander tijdstip in mijn cyclus. Dit kan betekenen dat ik een langzamere tijd heb dan ik had gehoopt, maar te hard duwen zal vrijwel zeker leiden tot een uitbarsting met een nog teleurstellender resultaat. Dames, we krijgen elke maand onze menstruatie (voor degenen onder Adidas Stan Smith Uomo u die dat niet meer doen, Stacy heeft ook uitstekende informatie over training tijdens de menopauze). In plaats van te doen alsof we dat niet doen, of te hopen dat het niet zal gebeuren tijdens onze races, is het belangrijk om te weten hoe het ons als individuen be?nvloedt en dan manieren te plannen waarop we onze best mogelijke dag kunnen hebben. Op die manier kun je tijdens het hardlopen of racen mensen begroeten met: 'Ik ben goed,