Heb je je ooit gewoon uitgeput gevoeld? Tegen het einde van augustus vorig jaar merkte ik dat mijn lichaam gewoon "uit" was. Ik was een goede anderhalve maand verwijderd van mijn laatste race, dus ik dacht dat ik nu hersteld zou moeten zijn. Helaas was ik midden op de dag zonder reden doodmoe. Ik had het moeilijk in krachtklassen. Ik trainde nergens voor, hield mijn inspanningen laag, maar toch Adidas Zx 750 Dámské faalde mijn lichaam. Ik herinner me dat mijn breekpunt terug naar huis reed van een leuke en gemakkelijke trailrun en bijna in slaap achter het stuur viel, en het was slechts 13.00 uur in de middag. Ik wist dat er iets mis was.
Om terug te spoelen - ik had mijn eerste 50 mijlrace in mei gelopen en daarna de Silver Rush 50 gelopen in juli, dus ik dacht dat twee maanden om te herstellen voldoende zou zijn. Ik had nog nooit zo ver gereden en was gewend hoe mijn lichaam zou herstellen na een wegmarathon. Trail ultramarathon herstel was nieuw voor mij.
Ik besloot dat het tijd was om naar een arts in de functionele geneeskunde te gaan. Ze adviseerde bloed- en speekseltests. De resultaten kwamen terug dat ik 1) ijzerarm was, 2) last had van bijniervermoeidheid en 3) hormonen allemaal uit balans waren. Hoewel dit allemaal moeilijk Adidas Zx Flux Mujer te verwerken was, hielp het in ieder geval om uit te leggen waarom ik me zo "off" voelde, en het was ook een gloeiend moment! Samen met mijn arts en een voedingsdeskundige hebben we een plan ontwikkeld om me weer bij mezelf te krijgen. Ik concentreerde me VEEL op het dieet en voegde enkele supplementen toe om mijn ijzertekort te helpen.
Na een re-check van zes weken verbeterden de dingen, maar ik genas nog steeds niet zoveel of zo snel als nodig. Ik voelde meer energie, maar mijn lichaam was nog steeds niet terug naar normaal. We hebben mijn voedingsplan en de supplementen die ik nam aangepast. Nu had ik ook pijn in mijn heup en algehele pijnen en pijnen die niet normaal waren voor mij. Ik was meer dan een maand niet binnengekomen (om mijn lichaam te laten genezen en een echte pauze te krijgen), ik was ijverig in mijn Nike Air Max 1 Femme PT-oefeningen en hield mijn anti-inflammatoire voedingsplan bij. Toch had ik te maken met deze stekende pijn in mijn heup / lies. Een MRI op mijn heup kwam negatief terug (godzijdank), vertoonde alleen ontsteking. Hoogstwaarschijnlijk vocht mijn hele lichaam nog steeds tegen ontstekingen.
Dus nog een maand zonder hardlopen en PT-oefeningen die bestond uit lichaamsgewicht en bandarbeid, geen zware gewichten om mijn lichaam te blijven herstellen van de bijniermoeheid.
Vanavond heb ik gedronken met ex-collega Abby. Ik mis onze Twitter-vergaderingen echt. We spraken vroeger ongeveer 5 minuten over offici?le vrouwendag Twitter-zaken en nog eens 25 minuten over blogs. Nu spreken we af en praten we over blogs zonder de pretentie van Twitter-vergaderingen.
Zie je de mooie dame die ik niet ben, Tina of Anne? Dat is Jaz, mijn nieuwe Nike Tanjun Womens trainer.
Ik heb in het verleden veel van haar lessen gevolgd en ik hou gewoon van haar vrolijke houding en hoe haar lessen zo snel verlopen. Ik worstelde vorig jaar met de knie van de hardloper en ik heb een tijdje last van terugkerende pijn in de onderrug. Ik weet dat de pijn in de onderrug te wijten is aan mijn zwakke kern, en een paar maanden geleden stelde Jess voor om met een trainer samen te werken om erachter te komen hoe ik er een eind aan kon maken.
Jaz is geweldig, haar tarieven zijn ongelooflijk redelijk voor sessies van een half uur en haar studio ligt heel dicht bij mijn appartement, dus besloot ik met haar te werken.
Of dat is een vreselijk beeld van mij of ik ben sindsdien afgevallen (beide?), Maar mijn doel is echt en echt niet om af te vallen - nu niet. Ik wil een sterke kern hebben die me 26,2 mijl in minder Adidas Zx Flux Uomo dan 4 uur kan dragen, een lage rug die geen pijn doet, en enkele andere buffspieren.
Jaz werkt veel met TRX en kettlebells. Ik ga proberen veel meer aandacht te besteden aan de oefeningen die we doen dan in het verleden met trainers, dus ik kan misschien ooit op een dag zelfvertrouwen hebben in een gewichtsruimte in plaats van naar lessen te gaan om krachttraining te krijgen in .