De Voyageur 50 mijl trailrace, opgericht in 1982, is een van de oudste trail races in het land. De Voyageur 50 is misschien het best bekend als de eerste ultra van Scott Jurek. Scott rende de Voyageur 50 vijf keer, van 1994 tot 1998, en vestigde in 1998 een parcoursrecord van twintig jaar. De Voyageur 50 wordt gehouden op een ruige, uitdagende baan die zich een weg baant door het bos in Noord-Minnesota.
Zoals gebruikelijk Nike Air Vapormax Femme bij 50 milers in het hele land, vormen vrouwen slechts een fractie van de deelnemers aan de Voyageur 50 - minder dan een op de vier, om precies te zijn. Het meest schokkende feit voor mij is dat deze statistiek in wezen ongewijzigd is gebleven sinds Scott Jurek twintig jaar geleden het parcoursrecord vestigde!
Er zijn verschillende factoren die kunnen verklaren waarom de vertegenwoordiging van vrouwen in de Voyageur 50 de afgelopen 20 jaar niet aanzienlijk is toegenomen. Ongetwijfeld is het bijdragende factor het moederschap.
Op de Voyageur 50 mijl van dit jaar volgde ik acht moeders die ondanks de uitdagingen de Voyageur 50 liepen. Hier beschrijven ze, in hun eigen woorden, de uitdagingen van het trainen voor en racen op een notoir zware 50 mijl trailrace en waarom ze dit doen ondanks de uitdagingen.
Ik ben nog steeds aan het Nike Air Max 270 Mujerploeteren, hier en daar een paar kilometer. Op zaterdag ging ik naar Richmond Park en nu de winter echt is begonnen, was het echt stil - bijna niemand behalve ik en de honderden herten die rondzwierven.
Ik heb echt genoten van mijn run op zaterdag. Misschien was het omdat ik onlangs heb geprobeerd om korte runs in een werkdag te passen en hardlopen meer een taak dan een plezier is geworden. Misschien komt het omdat ik momenteel niet volgens een plan train en kan doen wat ik wil, wanneer ik wil. Hoe dan ook, het was leuk om het plezier dat je kunt krijgen door te rennen opnieuw te ontdekken en geen pijn of pijn te hebben.
De Raidlight Compact Carbon Ultra Pole is een lichtgewicht, stevige paal met een ademende grip en verstelbare polsband. Deze set wandelpalen helpt je om vol vertrouwen technische paden te volgen. De palen vallen in Nike Air Presto Mujer drie delen uiteen, zodat je ze gemakkelijk in je rugzak kunt stoppen of ze snel kunt inzetten wanneer het parcours technisch wordt. De Compact Carbon Ultra Pole is volledig gemaakt Nike Air Max 1 Womens van koolstofvezel met versterkingen waar de opvouwbare stukken samenkomen voor extra duurzaamheid. De handgrepen zijn gemaakt van EVA-schuim voor een comfortabel gevoel, terwijl de lichte, flexibele polsbanden zich gemakkelijk aanpassen. Ze hebben ook een duurzame wolfraamtip aan het uiteinde van elke paal met een massief rubberen afdekking [ik hield deze tipafdekking eigenlijk aan tijdens het lopen van een rotsachtiger pad omdat het het constante klikgeluid op afstand hield terwijl het nog steeds grip bood].
De FK Trekking Pole is de eerste trail running pole gemaakt door Ultimate Direction, een leider in hardloopvesten. Ze sprongen onlangs recht in trekkingstokken met een nieuwe kijk op het ontwerp - een dikkere paal. De FK Trekking Pole pronkt met een bovenste diameter van 20 mm terwijl de standaard onder andere polen ongeveer 13Nike Air Max 2017 Womens -14 mm is. Deze toegevoegde diameter verhoogde de sterkte en stijfheid van de polen met slechts een marginale hoeveelheid toegevoegd gewicht. De paal loopt taps toe tot de onderste 20 cm, die is gewikkeld in een aramidemateriaal dat is ontworpen om de koolstofvezel paal te beschermen tegen stenen en elementen onderweg. Deze palen zijn ontworpen om duurzaam te zijn en langdurig misbruik te maken van technische paden.