Det har v?ret et ret interessant par dage her p? Runblogger. I g?r, efter at jeg offentliggjorde en anmeldelse af en bem?rkelsesv?rdig unders?gelse i British Journal of Sports Medicine, der kiggede p? effektiviteten af ??pronationskontrolsko til at forhindre smerter og skader hos l?bere, offentliggjorde Christopher McDougall et eget indl?g i den samme unders?gelse, der var provokativt med titlen "Breaking news fra Nike: Vi har talt en masse crap og solgt det." I hans Adidas Superstar Mujer indl?g udtaler McDougall f?lgende om BJSM-unders?gelsen: "I bund og grund er den ?verste videnskabsmand i verdens top sportssko selskab knyttet til til en Nike Air VaporMax Damenunders?gelse, der antyder, at hele l?beskovirksomheden er bygget p? vr?vl. ”Jeg har overg?et dette i det sidste d?gn, og konsekvenserne af dette papir er virkelig ganske forbl?ffende. F?rst er det vigtigt at indse, at denne unders?gelse var underst?ttet af Nike. I afsnittet med anerkendelser i papiret oplyser forfatterne, at de “gerne vil anerkende b?de Nike Canada, for at have doneret t?j til vores klinikledere, og Nike Global, for at levere fodt?j og finansiering til dette projekt.” I erkl?ringen om konkurrerende interesser siger: ”Et stipendium til forskningspartnerskab fra Nike Global blev tildelt MBR, JET og KM for at gennemf?re denne unders?gelse. GAV er ansat i Nike Global. ”Hvad betyder det? Det betyder, at Nike var Nike Air Max 270 Mujergodt klar over, at denne unders?gelse blev udf?rt og formentlig vidste om dens resultater. S? hvorfor skulle Adidas NMD Mujer Nike, den st?rste sportsskoproducent derude, hj?lpe med at producere en unders?gelse, der i det v?sentlige viser, at alle pronationskontrolenheder, som baserer vi vores valg af l?besko p? er ineffektive til at forhindre Nike Air VaporMax Damen smerter og kv?stelser hos de mennesker, der skal b?re dem? Lad mig spekulere: Der er bevis for, at disse sko er ineffektive til at g?re, hvad de h?vder at g?re. BJSM-unders?gelsen var kun en af ??flere nylige unders?gelser, der stort set viste den samme ting (der er et par store unders?gelser udf?rt af milit?ret, der er omtalt i denne NY Times-artikel af Gretchen Reynolds - jeg har dem og arbejder igennem dem nu) . Andre bloggere har dr?ftet problemerne med aktuelle skodesign (f.eks. Dette store indl?g af Steve Magness og dette af Amby Burfoot), og antydninger til de tvivlsomme fordele ved pronationskontrolsko Nike Air Max 95 Femme har v?ret til stede i den videnskabelige litteratur i nogen tid nu (se dette papir fra 2001 af ekspert biomekaniker Benno Nigg). Hvis skoindustrien ?ndrer sig, som McDougall antydede i et andet indl?g p? hans blog,www.emilytorino.it ville du da ikke ?nske at v?re i stand til at lede den ?ndring? Hvis Nike st?ttede offentligg?relsen af ??dette papir fuldt ud, giver jeg dem ?ren for at have bidraget til at producere disse data - det er den rigtige ting at g?re fra et forbrugersynspunkt. Det er klart, at vi er n?dt til at genoverveje, hvordan vi designer og v?lger vores sko, og det ville v?re et str?lende forretningsbev?gelse fra Nike's side at skubbe markedet og udman?vre sine konkurrenter. De er et k?mpe firma, kan sandsynligvis ?ndre produktionsretninger lettere end nogen anden, og har allerede en etableret linje med overgangs og minimalistiske Nike Air Max 90 Hombre sko (Nike Free-linjen). Hvis trafik til denne blog er nogen indikation, er den nye Nike Free Run + et l?bsk hit, og Nike Free 3.0 kom for nylig tilbage fra sin tilsyneladende d?d. Jeg ville ikke blive overrasket,Nike Air Max 90 Mujer hvis en Nike Free 1.0 allerede er under udvikling - jeg er h?ber, at den er. Nike lugtede tendensen, s? den finansierede tullens forskning. Ikke desto mindre var det bare en tendens. Se, alle hurtige l?bere bruger lette og fleksible sko for god ydelse. Det er sv?rt at komme hurtigt (sig under 4:00 min / km med sko, der har lyst til at d?mpe. Men hvis du skal k?re p? vejen og tr?ne i lang afstand i langsomme skridt, g?r dig selv en tjeneste og f? lidt pude (stabilitet eller heller). Uanset hvad er pronation allerede en slags pude. For meget er problematisk. Plus, selvom * vi * har udviklet os til at l?be og tale, er det www.braderiekwadijk.nl ikke alle, der l?ber og taler den bedste m?de. Nogle har brug for lidt hj?lp. Pointen er , ikke alle beh?ver at v?re specielt velegnede til at l?be i biomechs-afdelingen. Hvis du bare er en afslappet l?ber til www.goulvenbazire.fr ugentlig cardio p? l?bemaskinen, slipper du m?ske med de trendy fodhandsker (fibram eller hvad som helst), ellers f?r du nogle rigtige sko (m?ske et par til lange langsomme l?b og nogle andre til hurtigere.